טיפול בפטרת ציפורניים

אם הבחנתם באחד מהתסמינים הבאים: שינוי צבע של הציפורן, עיוות של צורת הציפורן או עיבוי הציפורן, מרבית הסיכויים שאתם סובלים מפטרת ציפורניים.
פטרת ציפורניים יכולה להופיע על ציפורני הידיים או הרגליים, מדובר בנגע אשר עלול להסב אי נעימות רבה לסובלים ממנו ולפגוע באסתטיקה.
החדשות הטובות הן, שכיום יש לא מעט שיטות טיפול אפקטיביות, אשר בכוחן להותיר את אותו הנגע כנחלת העבר – ובמקרים מסוימים לעשות זאת תוך זמן קצר.

שיטות טיפול בפטרת ציפורניים

יש מספר שיטות טיפול הנחשבות לנפוצות יותר לטיפול בפטרת הציפורניים שחשוב להכיר:

  • כדורים – טיפול בכדורים אורך בין 3 ל-4 חודשים.
    כאשר הטיפול עצמו נחשב לאפקטיבי, אך יש לו גם חיסרון גדול אשר טמון בתופעות הלוואי הטמונות בנטילת הכדורים (במקרים מסוימים הכדורים עלולים לגרור פגיעה בתפקודי הכבד).
  • תכשירים למריחה חיצונית – מדובר בקרמים וג'לים שונים אותם אמורים למרוח על הציפורניים.
    החיסרון שלהם טמון בכך שהיעילות שלהם מוטלת בספק ועלול לחלוף זמן רב עד שניתן יהיה להבחין בשינוי (אם בכלל).
  • ניתוח – ניתוחים ייעודיים לטיפול בפטרת ציפורניים הינם נדירים וההמלצה עליהם תתבצע רק במקרים בהם שאר הטיפולים לא יעילים והאפשרות היחידה לטיפול בפטרת היא באמצעות הסרת הציפורן.
  • לייזר – השיטה החדשנית והמתקדמת ביותר לטיפול בתופעה של פטריה בציפורניים. קרן הלייזר חודרת את הציפורן ומטפלת באופן מקומי וישיר בפטרייה.
    כאן חשוב לציין שבכדי ליהנות מכל היתרונות של טיפול זה, חשוב לבחור בקפידה את המרפאה בה הטיפול יבוצע.

כאמור, לכל אחת משיטות הטיפול יש את היתרונות כמו גם את החסרונות שלה ולכן, בטרם בחירת שיטת הטיפול המתאימה מומלץ לאסוף מידע מקיף על כל אחת מהאפשרויות ולבחור בסופו של דבר בשיטת הטיפול האפקטיבית והמתאימה ביותר למטרה.  

דילוג לתוכן